نکاتی برای شناخت ژانر ها از طریق گوش

۲۱ بازديد

نکات دیگر برای شناخت ژانر ها از طریق گوش

برخی از ژانر ها هستند که به راحتی به خاطر ویژگی های مشترک دیگری که دارند، شناسایی می شوند. این بدان معناست که شما نیازی به اندازه گیری تمپو یا تشخیص الگوی درام ندارید.

  • برخی از ژانر ها با کمک یک سری ساز های خاص به راحتی شناخته می شوند. به عنوان مثال بداهه نوازی با ساکسیفون یکی از بارز ترین ویژگی های جاز است. برخی نمونه های دیگر عبارتند از گیتار های الکتریکی به شدت دست کاری شده با باس غیرحرفه ای در متال.
  • ممکن است در مواردی بتوانید به کمک آواز ، آهنگ از ژانر سر در بیاورید. این وکال می تواند آواز های پر معنا و دلپذیر سبک پاپ باشد یا آواز یک آهنگ هوی متال باشد که به طرز وحشیانه خواننده در آن جیغ می کشد. یکی از ژانر های نشانه دار رپ است که متن ترانه آن شبیه حرف زدنی است که قافیه دارد.
  • اگر هنوز در شناسایی ژانر مشکل دارید ، تنظیم آهنگ ممکن است به شما سر نخ بدهد. مثلا در ژانر هایی مثل چیل اوت و امبینت ساختار خاصی وجود نداشته و آهنگ در مدت زمانی که پخش می شود پیشرفت قابل توجهی ندارد.
  • چند ژانر هم هستند که با حس و حالی که منتقل می کنند، می توان آن ها را توصیف کرد. در موسیقی الکترونیک برخی از زیرشاخه ها از نظر تمپو و ضرب آهنگ بسیار شبیه به هم هستند اما از نظر کلی احساس آهنگ خیلی با هم فرق دارند. مثلا حس و حال کلی ویژگی اصلی است که داب استپ روان و دارک استپ را از هم متمایز می کند.
 
 

دانلود از سایت آهو موزیک

۲۱ بازديد

موسیقی چیست؟ در واقع بین هفت هنر اصلی انسان موسیقی در جایگاه اول قرار دارد، البته بعضی نقاشی و طراحی را اول می دانند اما فهرست ها موسیقی را در جاگاه اول قرار داده اند، موسیقی هنر بیان و انتقال احساس از طریق صوت و آوا اسـت، مثل نقاشی کـه انتقال و بیان احساس از طریق کشیدن طرح ها اسـت و یا سینما کـه بیان و انتقال احساس و پیام خاصی از طریق عکسهای می باشد.

 

هفت هنر برتر انسان:

هنر اول= موسیقی

هنر دوم= حرکات نمایشی و رقص

هنر سوم= هنرهای ترسیمی، «نقاشی ، خطاطی و …»

هنر چهارم= هنرهای تجسمی، «معماری، مجسمه سازی ، شیشه گری و …»

هنر پنجم= ادبیات «نویسندگی، شامل شعر ، داستان ، فیلمنامه و…»

هنر ششم= هنرهای نمایشی، تئاتر و …

هنر هفتم= سینما

 

وجه مشترک هنرهای هفت گانه

1 تخیل بعنوان مهمترین عامل در شکل‌گیری آثار هنری بـه شمار می‌رود ، هرچه هنرمند حس تخیل بهتری داشته باشد آثار او در میان سایر هنرمندان شاخص تر می شود.

موسیقی چیست؟ | درباره موسیقی، موزیک و تاریخچه و انواع آن

2 احساسات و عواطف هنرمند ، وجه اشتراک آثار هنری دراین است که بیشتر این آثار بر اساس عواطف و احساسات هنرمند شکل می‌گیرد و کمتر تفکر منطقی و عقلانی در پیش زمینه آثار هنری دخالت دارند . این بدین معنی نیست کـه هنرمند از عقل ، شعور و درک خود در خلق آثار استفاده نمیکند ، بـه عبارتی یعنی احساسات هنرمند بر جنبه های فکری در ابتدای شکل‌گیری طرح او برتری می‌یابد.

موسیقی چیست؟ | درباره موسیقی، موزیک و تاریخچه و انواع آن

3 منشوری بودن و چند معنایی بودن آثار هنری ، این بدین معنی اسـت کـه وقتی هنرمند اثری را خلق می کند هرکس کـه در مقابل آن قرار میگیرد با توجه بـه تفکرات و احساسات خود می تواند برداشت متفاوتی از آثار هنری داشته باشد . بی شک وقتی یک اثر هنری از عواطف و احساسات هنرمند شکل میگیرد نمی‌تواند معنایی تک بعدی داشته باشد و استنباط ازآن متفاوت می شود.

 

تعریف موسیقی یا موزیک

موسیقی یا آهنگ راکه در ادبیات پارسی کهن به آن خنیا هم میگویند، یک فعالیت یا حرفه اسـت که از صدا یا سکوت تشکیل می شود. عناصر اصلی تشکیل دهنده‌ی موسیقی، ملودی، هارمونی و ریتم اسـت کـه ملودی توسط زیر و بمی صدا‌ها بـه وجود می آید.

 

ریش? کلم? خنیا

خنیا از لغت پارسی خونیاک و لغت اوستایی هونواک گرفته شده اسـت. هونواک از دو بخش هو «بـه معنای نیک و خوش» و نواک «بـه معنای نوا» ساخته شده اسـت کـه مجموعا هونواک را میتوان نوای خوش معنی کرد.

موسیقی چیست؟ | درباره موسیقی، موزیک و تاریخچه و انواع آن

واژه‌ی موسیقی هم از لغت یونانی و برگرفته از واژه? Mousika» ??????? و مشتق از واژه? ??????» می دانند. مهم ترین عامل بـه وجود آورنده‌ی موسیقی صدا و ریتم همراه با هنر بیان احساسات بـه وسیله‌ی آواست.

 

موسیقی یا موزیک ؟

تعاریف مختلف از موسیقی: پیشینیان و موسیقی دانان بزرگ گذشته تعاریف مختلفی از موسیقی ارائه داده‌اند کـه در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم:

 

ارسطو «از فیلسوفان یونان باستان»:

موسیقی را یکی از شاخه‌های ریاضی معرفی کرد و فیلسوفان اسلامی هم نظر او را پذیرفته‌اند مانند ابن سینا کـه در کتاب خود دربخش ریاضی از موسیقی نام برده است.

 

ارسطو در جای دیگری می‌گوید:

موسیقی حکمتی اسـت کـه نفوس بشر از اظهار آن در قالب الفاظ درمانده است بنابر این آنرا در قالب اصوات ظاهر می‌سازد.

 

افلاطون «دوّمین فیلسوف از فیلسوفان بزرگ»:

او می گوید موسیقی یک ناموس اخلاقی اسـت کـه روح بـه جهانیان، و بال به تفکر و جهش بـه تصور، و ربایش بـه غم و شادی و حیات بـه همه ی چیز می‌بخشد. موسیقی روح انسان را مناسب و هماهنگ میکند و استعداد پذیرش عدالت را در وی برمی‌انگیزد.

 

ابونصر فارابی:

از نظر ابونصر فارابی «از بزرگ ترین فلاسفه و دانشمندان ایرانی عصر اسلام» موسیقی علم شناسایی الحان و شامل دو علم اسـت؛ علم موسیقی عملی و علم موسیقی نظری.

 

ابوعلی سینا:

از نظر ابوعلی سینا «دکتر، ریاضی‌دان، منجم، فیزیک‌دان، شیمی‌دان، زمین‌شناس، شاعر، منطق دان و فیلسوف ایرانی» موسیقی علمی اسـت ریاضی کـه در آن از چگونگی نغمه‌ها از نظر ملایمت و سازگاری، و چگونگی زمان‌های بین نغمه‌ها بحث میشود.

 

بتهوون:

بتهوون «موسیقی‌دان و آهنگساز برجسته‌ی آلمانی» آهنگ یا موسیقی را مظهری میداند عالی‌تر از هر علم و فلسفه‌ای. از نظر او موسیقی هنر زبان دل و روح بشر و عالی‌ترین تجلی قریحه? انسانی اسـت. بتهوون می گوید: “آنجا کـه سخن از گفتن بازمی‌ماند موسیقی آغاز میشود”.

 

لئوپددوفن:

ریشه موسیقی بـه عهد کهن ارتباط دارد. در واقع همان روزی کـه انسان توانست برای اولین بار خوشی‌ها و رنج‌های خودرا با صدا نمایش دهد، مبدأ موسیقی بـه‌شمار می آید.

 

ابن خردادبه «جغرافی‌دان، تاریخ‌نویس و موسیقی‌شناس ایرانی»:

موسیقی آن اسـت کـه تـو را شاد کند و برقصاند و بگریاند و اندوهگین کند و جز آن هر چـه باشد رنج و بلاست.
موسیقی ذهن را لطیف و خوی را ملایم و جان را شاد و قلب را دلیر و بخیل را بخشنده میکند، آفرین بر خردمندی کـه موسیقی را پدیدآورد.

 

هگل «فیلسوف بزرگ آلمانی»:

انچه موسیقی متعلق بخود می داند همان اعماق زندگانی درون شخص اسـت موسیقی هنر خاص روح اسـت و بـه‌طور مستقیم بـه روح خطاب میکند.

 

واگنر:

آهنگ‌ساز، رهبر ارکستر، نظریه‌پرداز موسیقیدان و مقاله‌نویس آلمانی در تعریف آهنگ می گوید: مـن موسیقی را تنها وسیله لذت گوش بـه‌شمار نمی‌آورم بلکه آنرا محرک قلب و مهیج احساسات می دانم. موسیقی عالی‌ترین هنرهاست. موسیقی متعلق بـه دل اسـت و جاییکه دل نیست موسیقی هم وجود ندارد.

 

نیچه:

فیلسوف، شاعر، منتقد فرهنگی، آهنگساز و فیلولوژیست کلاسیک بزرگ آلمانی معتقد اسـت کـه تمام پدیده‌ها در مقایسه با موسیقی تنها نمادند. زندگی بدون موسیقی اشتباهی بزرگ بوده‌اسـت.

منبع :

https://www.pinterest.com/pin/1015632153446377355/

پلیمرها و داربست ها

۲۱ بازديد

پلیمرها و داربست ها

داربست های مهندسی بافت اغلب از مواد پلیمری زیست تخریب پذیر ساخته می شوند که می توانند به عنوان پلیمرهای طبیعی یا پلیمرهای مصنوعی طبقه بندی شوند. پلیمرهای طبیعی مانند کلاژن، کیتوزان، اسید هیالورونیک، فیبرین، آلژینات و فیبروئین ابریشم دارای مزایایی در تشخیص بیولوژیکی و رفتار فعال زیستی بالقوه هستند. با این حال، اشکالات زیادی در ارتباط با استفاده از پلیمرهای طبیعی وجود دارد، به عنوان مثال، مسائل ایمنی زایی، آلودگی پاتوژن، خواص مکانیکی محدود، زیست تخریب پذیری سریع و عدم سازگاری دسته به دسته. اسید لاکتیک)، PLA. پلی (اسید گلیکولیک)، PGA؛ پلی (?-کاپرولاکتون)، PCL؛ پلی وینیل الکل)؛ پلی (بوتیلن سوکسینات)؛ پلی انیدرید؛ پلی اتیلن اکسید؛ پلی (l-lactide-co-3-caprolactone)، PLCL; پلی (اتیلن اکسید) و غیره با وجود تجزیه پذیری و زیست سازگاری خوب، پلیمرهای مصنوعی گروه های چسبندگی بیولوژیکی ندارند و توانایی تنظیم pH در طول متابولیسم سلولی را ندارند.

ساختار پلیمرها

پلیمرهای مصنوعی همچنین در ترکیب با پلیمرهای طبیعی برای بهبود مشکلات نامطلوب مربوط به آب دوستی، اتصال سلولی و زیست تخریب پذیری استفاده می شوند. علاوه بر این، داربست ها با استفاده از لیگاندهای خاص، مانند مولکول های پروتئین، که به تقویت پاسخ های سلولی کمک می کنند، فعال می شوند.

با استفاده از مواد زیستی مصنوعی و طبیعی، داربست‌های سه‌بعدی مانند نانوالیاف، هیدروژل‌ها و میکروذرات متخلخل به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. این داربست های سه بعدی و بسیار متخلخل برای ایجاد یک محیط محلی فعال پس از کاشت برای بازسازی بافت آسیب دیده یا از دست رفته استفاده می شود. در داربست های سه بعدی، تخلخل ثابت شده است که تعیین کننده مهم مهندسی بافت نسل دوم است و تاکید بیشتری بر نیاز به عروق و نفوذ سلول به منافذ داربست دارد. مطالعات قبلی نشان داده است که رشد و چسبندگی سلول به شدت به اندازه و تراکم منافذ در داربست بستگی دارد که باید با دقت بر اساس پارامترهای خاص بسته به جنس و کاربرد دستکاری شود. یکی از دلایل اصلی اهمیت تخلخل این است که شبکه های سلولی به مسیرهای ترکیبی انتقال مواد مغذی، سیگنال دهی سلولی و تکثیر برای تقلید از ساختار محیط ماتریکس خارج سلولی طبیعی (ECM) متکی هستند. با این حال، تخلخل و در نتیجه نسبت سطح به حجم داربست نباید آنقدر زیاد باشد که مقاومت مکانیکی آن را کاهش دهد. https://t.ly/0sjP

http://s.ecmaps.de/t_Gsd

داربست های سه بعدی برای کاربردهای مهندسی بافت با دو محدودیت اصلی روبرو هستند: داربست ها نباید خیلی متخلخل باشند (به دلیل استحکام مکانیکی به خطر افتاده) و همچنین نباید به طور قابل ملاحظه ای عاری از تخلخل (به دلیل عدم نفوذ سلول) باشند. رگ های خونی و سیگنال ها). این تعادل نشان می دهد که نفوذ بیشتر سلول با تخلخل بیشتر همراه است و تخلخل به طور کلی با مقاومت مکانیکی یک داربست معین نسبت معکوس دارد. این مبادله یکی از مفاهیم اساسی مهندسی بافت به طور کلی است و همیشه باید در هنگام ساخت مواد زیستی در نظر گرفته شود.

منبع :  بن یاخته

 

https://giphy.com/channel/TamikaHayes2

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/fdd2709c-82a1-4c4a-a504-c6552a18dccb/Tamika-H

https://www.fanfiction.net/u/15546041/

https://seekingalpha.com/user/57085970/comments

https://www.spreaker.com/user/16703003

https://justpaste.it/8uvu9

https://www.atlasobscura.com/users/tamikahayes2

https://trello.com/u/tamikahayes2

https://www.diigo.com/user/tamikahayes2

https://www.blogtalkradio.com/tamikahayes2

https://gitlab.com/TamikaHayes2

https://www.viki.com/users/tamikahayes2_594/about

 

 

از مهندسی بافت برای ساخت دریچه های قلب استفاده می شود

۱۹ بازديد

از مهندسی بافت برای ساخت دریچه های قلب استفاده می شود

یک تیم تحقیقاتی بذرهایی را با استفاده از ترکیبی از فناوری نانو، چاپ سه بعدی و مهندسی مکانیک تولید کرده اند که می تواند سلول های زنده را رشد داده و ماشین آلات و اندام ها را تولید کند.

یک تیم تحقیقاتی از ترکیبی از فناوری نانو، پرینت سه بعدی و مهندسی بافت دریچه‌های قلب ایجاد کرده‌اند که قادر به رشد سلول‌های زنده و تولید بافت‌ها و اندام‌های عملکردی هستند. در حال حاضر نیاز مبرمی به دریچه های قلب وجود دارد زیرا بیماری های مربوط به دریچه های قلب یکی از شایع ترین علل نارسایی قلبی هستند. تنها در آمریکا سالانه بیش از 90000 نفر نیاز به تعویض دریچه قلب دارند. در این میان، دریچه های قلب مهندسی شده توانسته اند بر برخی از مشکلات مربوط به دریچه های مکانیکی و بیوپروتزی غلبه کنند. اما در حال حاضر استفاده از دریچه‌های مکانیکی که معمولاً فلزی هستند، فرد را مجبور می‌کند تا پایان عمر خود را صرف رقیق‌کننده‌های خون کند و دریچه‌های بیوپروتز که معمولاً از حیوانات بافتی ساخته می‌شوند، عمر محدودی دارند و باید. بعد از 10 تا 20 سال باید تعویض شود.

هر دو نوع دریچه قادر به بزرگ شدن نیستند، به این معنی که نوجوانانی که به کمک نیاز دارند باید چندین بار در طول زندگی خود قلب خود را تعویض کنند. در همین حال، محققان توانسته اند برای اولین بار با استفاده از مواد زیستی مبتنی بر نانوالیاف قوی، انعطاف پذیر و غیر قابل تجزیه، دریچه های قلب مهندسی زیستی تولید کنند. سلول های بنیادی قلب در این آردها رشد می کنند و در انکوباتور قرار می گیرند. سلول ها در یک دوره 15 روزه رشد می کنند و چندین لایه سلول را تشکیل می دهند و به تدریج جایگزین داربست رو به زوال می شوند.

این روش تا زمانی ادامه می یابد که دریچه پس از کاشت در بدن بیمار به طور کامل با بافت های طبیعی بیمار یکپارچه شود. نتایج بالینی کاشت این دریچه ها نشان داده است که عملکرد آنها مشابه دریچه های طبیعی قلب بوده و با همان سرعت و فشار موثر دریچه های تجاری باز و بسته می شوند. اگرچه هنوز راه زیادی تا رسیدن این دریچه ها به بالین وجود دارد، اما محققان بر این باورند که این دریچه های میکرو موتوری می توانند به زودی نارسایی دریچه قلب را حل کنند.

منبع : http://gg.gg/12bobx

https://bit.ly/3SojFc7

https://did.li/GH6YH

شرکت فناوری بن یاخته

 

https://social.msdn.microsoft.com/profile/tamikahayes2/

https://www.pinterest.com/pin/931682241637205723/

https://express.adobe.com/page/JIKt2B2Kb1grT/

https://sites.google.com/view/bonbiotech/home

https://onlineproofing.home.blog/2022/08/20/bonbiotech/

https://tamikahayes2.tumblr.com/

https://myspace.com/tamikahayes2

https://disqus.com/by/tamikahayes2/about/

https://www.goodreads.com/user/show/155022580-tamika-hayes

https://en.gravatar.com/tamikahayes2

https://www.ted.com/profiles/37614594

https://www.behance.net/tamikahayes

https://tamikahayes2.livejournal.com/profile

https://www.quora.com/profile/Tamika-Hayes-12

https://issuu.com/tamikahayes2